Utazas-Marokko-Kalandkirandulas-sivatag
Erg Chebbi Merzouga,  Marokkó,  Marokkó aktívan,  Marokkó látnivalói,  Marokkó legszebb helyei,  Marokkó nevezetességei,  Marokkó programok,  Marokkó sivatagi túra,  Marokkó túrák,  Marokkó utazás,  Marokkó úti tippek,  Marokkó útikritika,  Merzouga,  Merzouga sivatagi tábor,  Merzouga sivatagi túra,  Merzouga tevegelés,  Merzouga-sivatag,  Utazás Marokkó

Marokkó – Merzouga: Sivatagi túra és tevegelés

Merzouga, a marokkói sivatagi kisvárosa igazi utazási csúcspont, és szinte minden körutazás fix programjához tartozik. Ez a megfelelő hely, ha sivatagi túrát szeretnél tenni Marokkóban tevetúrázással, esetleg sivatagi éjszakával is! Ugyanis az országnak ezen a részén található a Szahara a leglátványosabb homokdűnéivel. A Merzouga dűnéi, az úgynevezett Erg Chebbi dűnék itt akár 180 méter magasak is lehetnek. Ezt a lélegzetelállítóan szép tájat a legjobban egy teve hátán lehet megtapasztalni. Fantasztikus élmény, amelyet nem fogsz olyan gyorsan elfelejteni.

Marokkó kalandkirándulás

Az 500 lakosú Merzouga egy aprócska városka Marokkó délkeleti részén, és az itt élők szinte kizárólag a turizmusból élnek. A falu közvetlenül a sivatag szélén fekszik, meglehetősen tágas, és teljes egészében az ország jellegzetes agyagépületeiből áll. A házak többsége 1980-tól épült, hogy kielégítsék a turisták igényeit a szállodák, éttermek és üzletek iránt.

Utazas-Marokko-Kalandkirandulas-sivatag

Marrakechből Merzougába

Marrakechből Merzougába körülbelül 560 kilométert kell utazni, ami körülbelül 9-10 óra vezetési időt jelent. Az utak jól kiépítettek, és ezen az útvonalon elegendő benzinkút is található. Ez az útvonal kiválóan megtehető saját bérautóval. Már az út Merzougába, a marokkói sivatagba is nagy élményt jelent. Az út az impozáns Atlasz-hegységen át vezet, tovább az 1000 Kasbah álomszerű útján és Tinghir buja oázisa mellett. Minél délebbre megyünk, annál kopárabbá és szárazabbá válik a táj, és rájövünk, hogy egyre közelebb kerülünk a marokkói sivataghoz.

Ezen kívül a Szahara felé vezető úton van néhány látnivaló, mint például Ait Ben Haddou, a Dades-szurdok és a Todra-szurdok, amelyeket nem szabad kihagyni. Az utazás Erfoudba folytatódik, egy sivatagi kisvárosba, amelyet a Szahara kapujának tartanak. Innen még 50 km Merzougáig. Az utolsó megálló a sivatagi Rissani városa, a pompásan díszített városkapuval.

Kalandkirándulás Marokkóban

Olvass bővebben itt!

Merzouga útvonalterv

Ebben a Merzouga útvonaltervben a marokkói tevetúrázásról szóló tapasztalatainkról számolunk be. Emellett megosztjuk veled egy felejthetetlen sivatagi túra összegyűjtött benyomásait egy sivatagi táborban való éjszakázással. Természetesen néhány tippet is adunk például, hogy milyen ruházat a legjobb.

Kalandkirándulás Marokkóban:

Kalandkirándulás Marokkóban

Marokkó színpompás világát nem csak a medinákban érdemes keresni, hanem a természetben is! Marrakesh élénk forgataga után ősi kashbákban sétálunk, a sivatag dűnéi közt tevegelünk és alszunk (!) míg a zöld ezer árnyalatában pompázó oázisokban feltöltődünk. A könnyebb kirándulások üde színfoltjai lesznek kalandos utazásunknak! 2009 óta folyamatosan járom Marokkó tájait. Marokkó kiszakít bennünket a komfort zónánkból és minden érzékszervünk kellemesn stimulálja! A legjobb kiscsoportban felfedezni az országot! Nézzük részletes programunk: itt.

Dél-Marokkó kalandnyaralás

Az ország déli részét járjuk be, amely Marokkó méltatlanul elhanyagolt helyszíneire kalauzol Titeket! Pancsolunk Agadir strandjain, lenyűgöző szurdokokat, völgyeket járunk be, ahol szintén pancsolhatunk, bringázunk festett sziklák között és az Atlanti-óceán leghangulatosabb gyarmati városát is bejárjuk! Nézzük részletes programunk: itt.

Ha többen vagytok kérlek írd le mindenkinek a: vezeték + keresztnevét, illetve a születési dátumát.

Sivatagi túra és tevetúrázás Merzougában

Merzougába érkezve szívélyesen fogadott minket a sivatagi tábor csapata. Finom mentatea fogadott minket, és rögtön úgy éreztük, hogy hazaérkeztünk. Egy finom ebéd után, amelyet frissen készítettek, azonnal fittek és motiváltak lettünk a közelgő tevetúrára. Mivel minden nagyon jól meg volt szervezve, a szobában hagyhattuk a cuccainkat, lezuhanyozhattunk, majd késő délután elindultunk a sivatagi túrára.

Utazas-Marokko-Kalandkirandulas-Marrakesh-ter

Nyugodtan ringatóztunk tevéinken Erg Chebbibe, és már negyedóra múlva elértük az első dűnéket. A dűnék egyre magasabbak lettek, és a homok vöröses-sárgán izzott az esti napfényben. Hamarosan hatalmas homokdűnék tengerében találtuk magunkat. A tevegelés valóban lélegzetelállítóan szép volt. Körülbelül 1 ½ óra múlva megérkeztünk és megálltunk egy hatalmas, körülbelül 200 méter magas dűne előtt. Még volt időnk megmászni a dűnét napnyugta előtt. Bár a mászás nem volt könnyű, de a tetejéről lélegzetelállító 360 fokos panoráma nyílt a gyönyörű Erg Chebbi sivatagra. Soha nem tapasztaltunk még ilyen egyedülálló élményt!

A naplemente után elmentünk a sivatagi táborunkba, ahol már vártak ránk vezetőink. Meglepődtünk a gyönyörű, tiszta táboron, amelyet nagy odafigyeléssel alakítottak ki. Az ágyak és a sátrak ragyogóak voltak, sokkal jobbak, mint amire a Szahara közepén számítottunk volna. Egy kis luxus a mély marokkói sivatag közepén. A vacsora is finom volt! A tajine volt a legfinomabb egész Marokkóban. Sokáig az álomszerű csillagos ég alatt maradtunk és élveztük a varázslatos hangulatot.

Tipp: A tevegelés egyedülálló élmény, de idővel kissé kényelmetlen lehet. Öltözz kényelmes ruhába, ne viselj rövidnadrágot vagy szűk alsóneműt. Vigyél magaddal naptejet, és sportcipőt is a dűnék megmászásához. Ne feledkezz meg a meleg ruhákról sem: Ha a sivatagban vagy, a hőmérséklet rendkívül változó nappal és éjszaka között. Még ha napközben meleg is van, Merzougában a hőmérséklet éjszaka gyorsan nulla fokra csökkenhet.

Marokkó kalandkirándulás

Kövess bennünket Instagram és Facebook, illetve TikTok csatornánkon és iratkozz fel a YouTube csatornánkra!