tipp a felkészüléshez Camino de Santiago
Camino de Santiago,  Camino de Santiago felkészülés,  Camino de Santiago felszerelés,  Camino de Santiago fizikai felkészülés,  Camino de Santiago mentális felkészülés,  Camino de Santiago tippek,  Camino de Santiago úti tippek,  Spanyolország

10 tipp a felkészüléshez – Camino de Santiago

Ha nem vagy hozzászokva ahhoz, hogy nap mint nap több órán át gyalogolj, a Camino de Santiagóra való felkészülés megtervezése fontos előkészület lehet. A terep változatos és kihívásokkal teli – a Camino fizikailag is megterhelő. Ha azon gondolkodsz, hogy belevágsz ebbe a hihetetlen kalandba, olvasd el a következő tippjeinket, amelyek segítenek abban, hogy már előtte fitt legyél, és tudd, mire számíthatsz a Szent Jakab-úton (legalábbis fizikálisan)… Nézzük is a tipp-eket a felkészüléshez Camino de Santiago-ra:

Növeld az állóképességed

Ha még nem vagy fitt és aktív, akkor jó ötlet, ha lehetőség szerint több hónappal korábban kezded el az edzéseket. Így fokozatosan növelheted fittségi szinted és a megtett távolságokat. A Camino előtt legalább 2 hónappal tűzz ki célul napi átlagosan 2 óra gyaloglást. Ezek után, ha már képes vagy megbirkózni az egész napos gyaloglással, a következő lépés az, hogy megpróbálj beiktatni néhány többnapos gyaloglást, hogy a tested hozzászokjon a kihíváshoz.

Fontold meg, hogy konzultálsz egy szakemberrel

Ha hosszú ideje nem mozogtál sokat, vagy problémáid vannak a tested bármelyik részével, beszélj egy egészségügyi szakemberrel vagy fitneszedzővel, hogy konkrét tanácsokat kapj a Camino de Santiagóra való felkészüléshez és a sérülések elleni védelemhez. Nézesd át a tested egy kiropraktőrrel (kiropraktor olyan orvosi diplomával rendelkező szakember, aki a szervezet egészének egészségét képes felmérni), illetve nyugodtan keress fel masszőrt is.

Edzd meg a törzsizmaid

A hasad körüli törzsizmok erősítése leveszi a nyomást a hátadról, különösen akkor, amikor dombokat veszel célba. Jó ötlet, ha a Camino előtt és alatt jógázol, pilateszel vagy más, a törzsizmokat erősítő gyakorlatokat végzel.

Tanulj meg néhány nyújtógyakorlatot

Minden nap indulás előtt alapozd meg a testedet, hogy lazítsd az ízületeket és ébreszd fel a törzsizmaidat egy sor egyszerű nyújtógyakorlat elvégzésével. Amikor elérted a napi úti célod, ne felejts el további nyújtásokat végezni, hogy lazíts, és segíts a testednek ellazulni és regenerálódni.

Túrázz különböző terepeken

A Camino aszfaltozott utak, kavicsos, füves és földutak, régi kőutak, macskaköves utak, homokos ösvények, keskeny gyalogutak, járdák és fából készült deszkapallók keveréke. Bármelyik útvonalat választod, lesz néhány domb, ezért gyakorold a felfelé és lefelé gyaloglást, hogy az izmaid hozzászokjanak a megterheléshez.

Kezd el hordani a cipőd

Az egyenetlen és időnként kíméletlen felületek miatt szükséged lesz egy tisztességes gyaloglócipőre vagy bakancsra, amely ideális esetben jól párnázott, könnyű, vízálló és légáteresztő, valamint jó minőségű, varrás nélküli gyaloglózoknira. Ha ehhez az úthoz új lábbelit kell vásárolnod, akkor a vízhólyagok elkerülése érdekében mindenképpen használd és törd be az utazás előtt.

Gyakorold a gyaloglást a felszereléseddel

Valószínűleg a víz lesz a legnehezebb holmi, amit magaddal viszel, és fontos, hogy hidratált maradj, de a többi holmit a napi szükségletekre kell korlátozni. Teszteld le, hogy milyen súlyúak azok a dolgok, amelyekre úgy gondolod, hogy szükséged van, és nézd meg, hogy mit tudsz nélkülözni. Ma más sokat segítenek a technikai ruházatok melyek gyorsan száradnak és pehely könnyűek! Vásárolj be ezekből.

Szerezz egy pár túrabotot

Ha egyszer elsajátítottad a két bottal való gyaloglás technikáját, valószínűleg soha többé nem szeretnél hosszú távot túrabotok nélkül gyalogolni! Ha helyesen használod őket, energiát takarítanak meg azzal, hogy előrevisznek, és segítenek egyenletesebben elosztani az erőfeszítést a testedben. Nagy terhet vesznek le a hátadról, a térdeidről és a csípődről, és még meg is támaszkodhatsz rajtuk, ha rövid szünetre vagy nyújtásra van szükséged.

Adj magadnak elég időt

Míg otthon egy viszonylag rövid, sík útvonalon átlagosan 5 km-t tudsz gyalogolni óránként, addig a Camino de Santiagón sokan ennél jóval kevesebbet bírnak. A pihenőhelyek és a megállások, hogy megfigyeljük vagy lefényképezzük a környezetünket, valószínűleg 3,5 km/óra körüli vagy még ennél is kevesebb távra lassítják le a gyaloglást. Amikor a nappalok rövidebbek, gondoskodnia kell arról, hogy elég korán indulj útnak ahhoz, hogy jóval sötétedés előtt kényelmes tempóban elérd a célod. Ellenkező esetben jobb ötlet lehet, ha csökkented a naponta megtenni kívánt távolságot, hogy a fizikai határaidon belül maradj.

Tanulj meg pár dolgot spanyolul

A Camino Spanyolország nagyon vidéki részein vezet keresztül. Bár a helyi lakosok hozzászoktak ahhoz, hogy zarándokokat látnak a falujukon keresztülhaladni, nem biztos, hogy beszélnek angolul, németül, magyarul stb. A Camino de Santiagóra való felkészülés utolsó tippje, hogy ha megtanulod az alapokat, például a köszönést, az útbaigazítást, a boltokban és éttermekben való kérést, valamint a segítséget, ha szükséged van rá, magabiztosabbnak fogod érezni magad, és nagyban hozzájárulhatsz ahhoz, hogy megmelegítsd a veled találkozó emberek szívét.

Kövess bennünket Instagram és Facebook csatornánkon és iratkozz fel a YouTube csatornánkra!