Calderón Hondo
Calderón Hondo Fuerteventura,  Calderón Hondo vulkán,  Calderón Hondo vulkán túra,  Fuerteventura,  Kanári-szigetek

Túra a Calderón Hondo vulkán tetejére

Fuerteventura egy vulkanikus sziget, ez nyilvánvaló. Az egyik legjobb hely a szigeten, ahonnan ilyen látványos tájat láthatunk, a Calderón Hondo vulkán, Lajares falu közelében. Csak onnan lehet megcsodálni a vulkánok vonalát, amelyek Fuerteventura szigetét észak felé kiterjesztették, hogy Lobos szigetét alkossák. Könnyű elképzelni, milyen intenzív vulkáni tevékenység zajlott a térségben. A hét vulkáni kúp az úgynevezett Bayuyo vonal 4,5 km-es szakaszán különösen félelmetes.

Kalandnyaralás: Fuerteventura és Lanzarote

Ez a táj lélegzetelállító. Nyilvánvaló, hogy a hét vulkánt körbejárni nem kis tréfa, ezért a legjobb, ha csak egyre koncentrálunk. Talán a legismertebb a Calderón Hondo vulkánhoz vezető útvonal, amely körülbelül 5 km hosszú. A Calderón Hondo a Bayuyo hét vulkánja közül az egyik, amely a legjobb állapotban van. Könnyű odasétálni, felmászni rá és belenézni a kráterébe. A 278 méter magasan fekvő csúcsáról, a peremén egy nagy, 70 méter mély kráterben gyönyörködhetünk, valamint gyönyörű kilátás nyílik Fuerteventura szigetére (gyere és tarts velünk, nézzük meg együtt).

Gyalogtúra a Calderón Hondo vulkánhoz

A fuerteventurai túranapunk a Calderón Hondo vulkánhoz vezető túra kiindulópontjához vezető kirándulással kezdődik. Mi a Lajaresből induló utat választottuk, mivel ez a leglátogatottabb, és a helyiek is ezt mondták, akiket megkérdeztünk, mielőtt elindultunk. Két útvonal van, a GR-131-es, amely átszeli a szigetet – és amely ezen a ponton Corralejóba vezet -, és a helyi FV-2-es, amelyet mi választunk.

Calderón Hondo vulkán

Egy nagyon jól jelzett, kövekkel kirakott ösvény jelzi a követendő útvonalat, egy malpaís-t, azaz egy nem túl erodált és élekkel teli vulkanikus sziklákból álló mezőt keresztezünk. Fontos, hogy az úton maradjunk. Az első lépések sík terepen történnek, tekintetünk a távolban látható első vulkánra szegeződik. A Montaña Colorada és a Calderón Hondo két különböző vulkanikus „építmény”, amelyek mintegy 50 000 éves lávája 110 km²-rel növelte Fuerteventura felszínét észak felé. A reggel forró, ezért a víz, a kalap és a napszemüveg elengedhetetlen. Néhány perccel később a Montaña Colorada oldalához érünk. Ott egy kőbánya emlékeztet bennünket bizonyos vulkanikus anyagok történelmi felhasználására. Az építéshez használt homokot nagyon könnyű kitermelni, bár ennek a vulkánnak az esetében ezt környezetvédelmi okokból megtiltották.

Kiscsoportos körutazások, kalandnyaralások:

Tenerife-nyaralas-2024
Marokko
Grúzia körutazás 2024

Néhol az ösvény kissé lejt, semmi riasztó, már mondtuk, hogy a Calderón Hondo vulkánhoz vezető túra nagyon könnyű. Mindkét vulkán sziluettjét megkerülve olyan pontok mellett haladunk el, ahol nem is gondolnánk, hogy ezen a bolygón vagyunk. Csak sziklákat látsz. Semmi sem zavarja meg a jelenetet, amíg hirtelen sziluetteket nem látunk mozogni. Kis árnyékok ugrálnak szikláról sziklára. Tovább megyünk a Calderón Hondo felé. Néhány méterrel arrébb az ösvény meglehetősen meredek lesz. Nyilvánvaló, hogy a Calderón Hondo vulkán kráterének megtekintéséhez fel kell másznunk, ezért lehajtjuk a fejünket, és gyorsan elkezdünk magasságot nyerni. Olyan gyorsan, hogy hét perc múlva már a csúcson vagyunk. Ott egy korlát, a kráterre néző erkély fogad minket, de nem ez az egyetlen. Először 3, majd 8, és hirtelen több mint 10 mókus van körülöttünk. Az előttünk érkezett turisták etették őket, ezért vannak ilyen sokan.

Calderón Hondo vulkán

Fuerteventura mókusai, egy járvány

Igen, a fuerteventurai mókusok, amelyek olyan aranyosak és játékosak, igazi csapás. A szigeten kívülről származó, 1965-ben véletlenül behurcolt és szabadon engedett invazív fajról van szó, amelynek egyedszáma a becslések szerint jelenleg meghaladja az egymillió példányt. A mókusokkal az a probléma, hogy mivel olyan robusztus és alkalmazkodó faj, kiszorították a helyi állat- és növényvilágot. A szigeten nincsenek természetes ragadozóik, ezért is terjeszkedtek olyan nagy mértékben. Fontos, hogy ne etessük a mókusokat. Csípésük súlyos fertőzéseket okozhat.

El Calderón Hondo, kilátás a kráterre

Elértük a Calderón Hondo vulkán kráterének szélét. Gyönyörű! Hasonló a Lanzarotén található Caldera Blanca tanösvényhez. Fuerteventurán túrázni utazni mindig öröm. Lemegyünk a vulkán lábához, hogy folytassuk a körtúránkat. A terv az, hogy mindkét vulkánt megkerüljük, és egy másik útvonalon térünk vissza az autóhoz, mint amin odaértünk. A kráterből leérve megállunk, hogy megfigyeljük a terület ritka növény- és állatvilágát. Érdekes, hogy a lávamezők között, ahol szinte egész évben süt a nap, olyan, a zord körülményekhez alkalmazkodott növényfajokat különböztethetünk meg, mint az algohuera (Chenoleoides tomentosa) és a salado (Salsola vermiculata). Ami az állatvilágot illeti, kiemelkedik a mór mókus és olyan madarak, mint a holló és a mocsári fecske. Időnként hallunk egy-egy kecskebégetést, de olyan jól beleolvadnak a környezetbe, hogy lehetetlen észrevenni őket. Egyébként mindenképpen kóstold meg a fuerteventurai kecskesajtot. Íze ugyanolyan erős, mint világszintű elismertsége. A Maxorata vagy a Prudencio nagyapó sajtjai az általunk megkóstolt finomságok közé tartoznak.

A kiindulási ponthoz való visszatérés egyszerű volt, azonos tájakon, de a széles ösvényen való gyaloglás kényelmével. Összesen kb. 5 km-t tettünk meg, amit nagyon könnyűnek találtunk. Ez valószínűleg az egyik legérdekesebb dolog, amit Fuerteventurán a napsütésen és a tengerparton kívül tehetünk…

Kövess bennünket Instagram és Facebook, illetve TikTok csatornánkon és iratkozz fel a YouTube csatornánkra!