Hotalpas-tura-a-Schneebergen
Ausztria,  Edelweisshütte Schneeberg,  Hótalpas túra,  Hótalpas túra Schneeberg,  Hótalpas túrák,  Schneeberg,  Téli túra,  Téli túrázás,  Téli túrázás Ausztriában

Hótalpas túra a Schneeberg-en

A hótalpas túrát a barátainkkal a Schneeberg-re már jó előre megszerveztük. Végül is nem könnyű időpontot találni, amikor senkinek sincs ideje. Aztán az időjárás szeretett volna keresztbe tenni a hótalpas túránknak, de mint tudjuk, rossz időjárás nem létezik, csak rossz ruházat… nem igaz?

Utazás Schneeberghez

Bécsből autóval Schneeberg felé mentünk, pontosabban a losenheimi parkolóba. Minél közelebb értünk a Schneeberghez, annál hamarabb rájöttünk, hogy az időjárás-előrejelzés sajnos nem volt igaz. A hóesés és az erős szél már javában tartott, amikor megérkeztünk. Az Edelweisshüttéhez felmentünk a felvonóval (fel: 9 € / fel- és le: 11,50 €), és a szél minden megtett méterrel egyre erősebb lett. A hótalpas túrám reményei nagyon gyorsan elszálltak, mint a völgyben lévő felvonóállomás.

A hótalpas túraútvonal

Miután leszálltunk a felvonóról, felvettük a hótalpakat. Engem leszámítva a csoport többi tagja számára ez volt az első alkalom. A célunk az volt, hogy kényelmesen végigsétáljunk az erdei úton Märchenwaldig. Onnan visszafordulunk és megpihenünk az Edelweisshütténél, mielőtt a völgybe vezető ülőliftre szállnánk. Mivel a vihar nagyon erős volt, amikor felértünk a csúcsra, igyekeztünk minél gyorsabban az erdei útra jutni. Az erdőben jobban védve leszünk a széltől, és kényelmesen tudunk a hóban taposni. Természetesen mindannyian szerettünk volna ragyogó kék eget és napsütést, de ebben a helyzetben elég volt nekünk egy szélvédett útvonal. Valójában az erdőben sokkal kevésbé volt szeles. Mindazonáltal a hóesés és a szél által hordott hótömegek nagy kihívást jelentettek a hótalpas túrán.

Az előző napok heves havazása és vihara miatt nem találtuk a szokásos erdei utat. A hófúvások miatt többnyire egy lett a lejtővel és így egy elég nehéz helyzet. Nem volt ideális a túrázáshoz a még hótalpakkal sem. Az egyik hótalpat óvatosan kellett a másik elé tenni, mert a pálya mellett meredeken lefelé vezetett. Az erdei út helyenként kiszélesedett, majd ismét beszűkült. Almgatterlnél úgy döntöttünk, hogy visszafordulunk és visszamegyünk az Edelweisshütte-hez. Feltehetően az innen a meseerdőn keresztül vezető út sokkal kellemesebb lett volna, de ilyen körülmények között lassan elszállt a motiváció. És az éhség is megmutatkozott… Ahogy a hüttében ettünk, és gondolataink már a lefelé menő felvonón jártak, jött a hütte háziasszonya – „Az utolsó lefelé vezető út 10 perc múlva lesz, utána nincs felvonó. A vihar túl erős”. Számunkra ez azt jelentette, hogy kényelmesen befejezzük az étkezést, mert esélyünk sincs elérni a felvonót. Így végül is hótalpakon mentünk lefelé, és nem a felvonóval. Az Edelweisshüttétől vissza a völgybe nagyon kényelmesen gyalogoltunk (kb. 40 perc).

Anna következtetése a Schneeberg hótalpas túráról

Jó időben és akadálymentes erdei úton ez az útvonal ideális lenne bárki számára, aki először túrázik hótalpakkal. A rossz időjárás miatt ez az útvonal nagyon megterhelő és megerőltető volt. Ezért mindenképpen figyeld előre az időjárást, és rossz idő esetén gondolj egy alternatívára! Az erős szél miatt a túra nem veszélytelen – és nem csak a hozzám hasonló kezdőknek!

Kövess bennünket Instagram és Facebook csatornánkon és iratkozz fel a YouTube csatornánkra!